האמר חשמלי

ביולי 2021 צייץ אילון מאסק, מהאנשים העשירים והמוזרים ביותר בעולם, וכתב: “יכול להיות שהסייבר טראק ייכשל, אבל זה לא אכפת לי”. הסייבר טראק של טסלה אמור היה להיות רכב העבודה החשמלי בעל המראה הלא צפוי מטעם חברת הרכבים החשמליים שכבשה את העולם, ובפרט את ישראל. רק שעל אף ההודעה על השקת הסייברטראק בנובמבר 2019 והתכניות להתחיל לספק למזמינים רכבי סייבר טראק כבר בתחילת שנת 2021 –  רכב החלל החשמלי מבית טסלה עדיין בתהליכי ייצור, ולא ברור איך יתקדם.

בינתיים, שוק הרכבים המסחריים החשמלי לא שוקט על שמריו. באפריל השנה חשפה חברת ג’נרל מוטורס את ההאמר החשמלי שלה, גירסה משודרגת, רבת עוצמה ומפתיעה להאמר הישן והטוב. המחיר ההתחלתי להאמר בגירסה החשמלית עמד על לא פחות מאשר כ – 90,000 דולרים השווים בערך 280,000 ₪, אולם ההאמר החשמלי הראשון שנמכר במכירה פומבית, נמכרת תמורת סכום מעט יותר גבוה: כ – 2.5 מיליוני דולרים.

האמר חשמלי: מפלצת רבת עוצמה הצפויה להיות שווה את מחירה

מה עוד לא נאמר על הגרסה החשמלית לרכב ההאמר מבית GM ? מדובר ברכב עם לא פחות מאשר 1,000 כוחות סוס, תאוצה מאפס למאה קמ”ש בתוך שלוש שניות (על אף המראה המאוד לא ספורטיבי שלו), שלושה (!) מנועים חשמליים של 340 כוחות סוס כל אחד, מרווח גחון גבוה יותר מזה של ההאמר הצבאי שעליו יש שיגידו שהוא יכול לעבור בכל תוואי שטח, טווח נסיעה של כ – 550 קילומטרים, גג מתפרק וסוללה המאפשרת טעינה מהירה במיוחד.

GM כבר הפיצה את תכניות ההשקעה שלה לעוד רכבים חשמליים, בכלל אלה גם רכבי עבודה ושטח. אין ספק, שבסקטור רכבי השטח והטנדרים החשמליים – היא משאירה, לפחות נכון לעכשיו, את טסלה הרחק מאחור.

מה קורה עם הסייבר טראק של טסלה ולמה היא עוד לא הושקה?

גם הסייברטראק של טסלה מגיע עם נתונים אטרקטיביים, כמו תאוצה מאפס למאה של כשלוש שניות (בדגם התלת מנועי), טווח טעינה של כ – 800 קילומטרים וכושר גרירה של מעל שישה טון. על פי הערכות, כמעט 1.5 מיליוני הזמנות לסייברטראק של טסלה כבר נערמו וממתינות למאסק, שיסיר את הלוט ויתחיל להפיץ את הטנדר המסחרי החשמלי הראשון מבית הייצור שלו. המזמינים נדרשו להפקיד בעת ההזמנה רק מאה דולרים, כך שלא פלא שרבים בחרו לקחת את הסיכון. על פי המספרים, ניראה כי כמות ההזמנות שיש לטסלה כרגע עבור הסייברטראק לא תאפשר קבלת הזמנות נוספות ואספקת הרכב במהלך שנת 2022, וייתכן מאוד שבקרוב נתחיל לראות משיכות וביטולים של הזמנות סייבר טראק באתר של טסלה, שאגב מאפשר לתושבי ארה”ב וקנדה להזמין את הסייברטראק שלהם, אבל עדיין לא מאפשר את מכירת רכב החלל החשמלי בישראל.

איך מגיבות המניות של שתי החברות?

משקיעים כבר מכירים את התנודות האופייניות במניה של טסלה: היא אולי מגיבה בחדות לכל ציוץ של מאסק, אולם בסופו של יום, בשנה האחרונה השיגה מניית טסלה למשקיעים שלה מעל 56% תשואה, זאת לעומת “רק” 32% תשואה עבור GM, שהתחדשה בסדרת רכבים חשמליים פופולאריים. בחודש האחרון ראינו דווקא ירידות שערים, גם אצל טסלה (9%) וגם אצל GM (11%), אבל זה כמובן לא מעיד על ביצועי המניה בטווח הארוך, במיוחד לאור העובדה שהשקעה בתחום הרכבים החשמליים והטכנולוגיות האקולוגיות מייצרת כרגע עניין רב, בעולם בכלל ובארה”ב בפרט.
כרגע, מדובר על שתי מניות אטרקטיביות במיוחד, עם תחזית לתשואות גבוהות על פני השנתיים הקרובות. בעולם תנודתי, כמובן שתמיד כדאי לעקוב אחר ביצועי המניות והתחזיות להמשך ייצור, השקת דגמים חדשים ותחרות, על מנת לוודא שמוצרי ההשקעה שלכם בשוק ההון, הם עדיין אטרקטיביים.

לבדיקה, השוואה וניתוח אלטרנטיבי בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

סקירה אלטרנטיבית 2.5.21
השבוע שהיה: סקירת שוק אלטרנטיבית
איך משקיעים בדיור סוציאלי
איך משקיעים בדיור סוציאלי?
האוניה בתעלת סואץ
האוניה בתעלת סואץ’ וההשלכות האלטרנטיביות בעתיד
אפל פיי
אפל פיי מתחרה בבנקים
אמאזון TV
אמזון TV ממשיכה להתחזק