עץ הכסף

הכול בדולר – רקע

דולר טרי בע”מ (באנגלית Dollar Tree Inc) היא רשת קמעונאית אמריקאית אשר מוכרת פריטים בעלות של דולר אחד או בפחות מכך. בעבר היא נקראה  ‘Only 1.00$’ (בעברית ‘הכול בדולר’) והיא מפעילה כלמעלה מ- 15,000 סניפים ברחבי ארה”ב ובקנדה. מטה הרשת ממוקם בצ’ספיק שבמדינת ווירג’יניה (Chesapeake, Virginia) והיא מדורגת כאחת מחברות הFORTUNE500  – 500 תאגידי הענק בארה”ב עם היקף ההכנסות הגבוה ביותר.

רשת החנויות של דולר טרי נתמכת ברשת לוגיסטית ארצית ובארבעה מרכזי הפצה מרכזיים. בכל חנות דולר טרי ניתן למצוא מגוון מוצרים החל במותגים אזוריים, לאומיים ופרטיים,  מוצרי בריאות ויופי, כלי בית, כלי אוכל, כלי זכוכית, ציוד לניקוי ביתי, צעצועים, מתנות, כלי כתיבה, ציוד מלאכה, ציוד לימודי, מוצרי אלקטרוניקה, ציוד לחיות מחמד, ספרים ועוד. בנוסף, ניתן למצוא בהן מזון קפוא ומוצרי חלב ואפילו פיצה, ביצים וארוחות ערב קפואות אשר ניתן לחמם במיקרו.

אנשי המפתח בדולר טרי הם הנשיא והמנכ”ל – מר מייקל איי. ויטנסקי (Micahel A. Witynski), היו”ר הבכיר – מר בוב סאסר (Bob Sasser), מנהל הכספים הראשי – מר קווין ס. וומפלר (Kevin S. Wampler), מנהל התפעול הראשי – מר תומאס ר. או’בוייל ג’וניור (Thomas R. O’Boyle Jr.) ומנהל הלוגיסטיקה הראשי – מר מייקל לך (Michel Lech).

בדולר טרי מועסקים כ- 193,000 עובדים ועובדות, היא נסחרת בבורסת הנאסד”ק ושוויה בשוק נאמד ב- 26.67 מיליארד דולרים.

*שווי השוק נכון ליום המסחר 25.1.2021

כל ההיסטוריה על דולר אחד

הקמתה של דולר טרי הוא המחשה דפקטו של הגשמת “החלום האמריקאי”; חלום שראשיתו הוא חלום של יחידים והמשכו הוא “התפשטות מערבה” אל עבר השגת מטרות ויעדים בקנה מידה עצום. אז איך הכול התחיל בעצם? הנה התקציר בנקודות:

  • אי שם ב- 1953, איש חביב בשם ק. ר. פרי (K. R. Perry) פתח זיכיון של רשת הקמעונאות “בן פרנקלין” (Ben Franklin) אשר הייתה בזמנה רשת פופולארית של חנויות אומנות ומלאכה מוזלות.
  • בהמשך, ק. ר. החליט לצאת מהזיכיון והוא שינה את שמה של החנות שלו ל – K&K 5&K. כמו כן, הוא פתח ביחד עם בנו, דאג פרי (Doug Perry) חנות נוספת שנקראה K&K TOYS בשנת 1970.
  • במהלך שנות ה 70-80, חנות K&K TOYS נהפכה לפופולארית במיוחד והחלה “לכבוש בסערה” את מרכזי הקניות הגדולים של דרום ארה”ב.
  • דאג, בנו של ק. ר., הבין את גודל הפוטנציאל העסקי והחליט ללכת בדרכו של אביו ולהקים רשת קמעונאית משלו. ומה היה הקונספט? חנות שמוכרת את מוצריה בדולר אחד בלבד ששמה נקרא “Only $1.00” (הכול בדולר).
  • בתחילת שנות ה- 90, רשת צעצועים בשם B TOYS רכשה מדאג פרי את פעילותו העסקית והשתמשה בכסף שהרוויחה כדי להרחיב את רשת ‘הכול בדולר’. החל משנת 1993 – שמה של הרשת שונה ל- Dollar Tree אשר החלה במסע “אינקוויזיציה” של רכישת חנויות “הכול בדולר” מתחרות. והשאר כמו שאומרים, הוא היסטוריה.

אסטרטגיית הדולר האחד – מה הופך את רשת חנויות דולר טרי להצלחה עסקית מסחררת?

ובכן, הנה הסיבות המרכזיות לכך:

  • המחיר: הכול ברשת דולר טרי עולה דולר אחד או פחות. לרוב, מחירים אלו זולים יותר ב- 20% עד 40% מן המחירים המוצעים על מוצרים דומים אשר נמכרים במכולות ובחנויות דראגסטור.
  • תחרותיות: המחירים של רשת דולר טרי מסוגלים להתחרות עם קמעונאיות ענק כמו אמזון.
  • חוויית לקוח: רשת דולר טרי מספקת ללקוחותיה חוויית קנייה מיוחדת אשר מצד אחד משלבת נוחות ומצד שני נותנת תחושה של “ציד אוצרות”; כאילו הם אוטוטו ימצאו מטמון אשר הולך לעלות להם רק דולר בודד (החוויה הזו אינה יכולה להתקיים במרחב הקמעונאות המקוון).
  • תחלופת מוצרים שוטפת: רשת דולר טרי מבצעת תחלופה שוטפת של סחורות כך שהיא תמיד יכולה להפתיע את לקוחותיה עם משהו חדש על המדף.

מילות סיום

רשת דולר טרי היא ‘בית ספר לשיווק’ אשר יכול להמחיש לנו מספר כללים: הראשון – אין דבר העומד בפני החזון. השני – זכרו את כלל מספר ראשון. השלישי – התמקדות בצרכים ובחוויית הלקוח, תוך יצירת אלטרנטיבה תחרותית במחיר, היא “אגרוף שיווקי” אשר נותן נוק-האוט למתחרים.

בדיקה ,השוואה וניתוח אלטרנטיבי בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

השפעות האסון האקולוגי
האסון האקולוגי וההשפעות הכלכליות
מחזור אשפה
זבל ששווה זהב – חברות מחזור האשפה
קרנות חוב
השקעה אלטרנטיבית מנצחת: מה הן קרנות חוב ולמה חשוב שתכירו אותן?
להשקיע בתעשיית החלל
כיצד אפשר להשקיע בתעשיית החלל?
כלב טכנולוגי
כלב ברבע מיליון שקל: ידידו הטוב של האדם בעידן הטכנולוגי