רולקס

איתור הזדמנויות בהן הביקוש גובר אל מול היצע מוגבל הוא מתכון לביצוע השקעות מוצלחות באפיקים אלטרנטיביים. בחודשים האחרונים מסתמן מחסור עולמי בשעוני יוקרה מתוצרת רולקס ויצרנים מובילים נוספים. בישראל, כמו במקומות רבים נוספים בעולם, נרשם זינוק במחירי שעוני יוקרה משומשים. אם אתם סבורים שישראל מהווה שוק מקומי קטן ובלתי משמעותי בתחום שעוני היוקרה – אתם טועים ככל הנראה, בהקשר זה ישנם אנליסטים המשווים את ישראל להונג קונג או אפילו למונקו.

ביקוש גובר וקצב ייצור שנשאר קבוע

המחסור בשעוני יוקרה, כמו כאלה מתוצרת רולקס, ריצ’רד מיל, אודמר פיגה ופטר פיליפ, נובע מעליה בביקוש אשר אינה נענית בהגברת קצב הייצור.  בחודש יולי 2021 נמכרו פי אחד וחצי יותר שעוני יוקרה בארה”ב מאשר ביולי 2020 ובסין שיעור הגידול היה משמעותי עוד יותר (פי 1.75, גידול של 75% במכירות). שוק שעוני היוקרה המשומשים מגיב בהתאם, מדובר בשוק הנמצא גם כך בצמיחה, אם בשנת 2019 נמכרו ברחבי העולם שעוני יוקרה משומשים בסכום כולל של 18 מיליארד דולרים הרי שעד שנת 2025 הסכום צפוי לגדול לכ – 30 מיליארד עת מכירות שעוני יוקרה משומשים יהוו מחצית מן המכירות הכוללות של שעוני יוקרה (לעומת כשליש בלבד כיום).

פלטפורמות למסחר בשעוני יוקרה משומשים

מי שמעוניינים לרכוש שעון יוקרה משומש יכולים לעשות זאת באמצעות חנויות ממכר מקוונות דוגמת זו של אתר “הודינקי” (Hodinkee), אתר פופולארי מאוד בקרב אספני שעונים. הודינקי גייסה לפני כשנה 40 מיליון דולרים ממשקיעים והיא נמצאת בתחרות עזה מול פלטפורמות נוספות, דוגמת Chrono24 שגייסה לאחרונה 116 מיליון דולרים, בין היתר מקרן Aglae Ventures שבבעלות ברנר ארנו (בעל השליטה בתאגיד מותגי היוקרה LVMH). סבב גיוס זה העלה את שוויה של Chrono24 אל מעל למיליארד דולרים, החברה מציעה למכירה כחמש מאות אלף שעונים (ביניהם כאלה הנמכרים על ידי חנויות קמעונאיות ואחרים הנמכרים על ידי אנשים פרטיים). גם איביי השיקה לאחרונה תכנית לאימות אותנטיות שמטרתה הגברת הביטחון בקרב מי ששוקלים לרכוש שעון יוקרה, ובמיוחד כזה מתוצרת רולקס, באמצעות פלטפורמת מסחר מקוון זו. מגזין שעוני היוקרה הישראלי “ווטשגורו” השיק במהלך 2021 פלטפורמה חדשה המכונה “ווטשמרקט” לוח קניה ומכירה המיועד באופן בלעדי לשעוני יוקרה משומשים. המחסור בשעוני רולקס חדשים מגביר את הביקוש לשעוני רולקס משומשים, כמאה שעונים כאלה מוצעים למכירה ב – “ווטשמרקט” בכל רגע נתון.

שוק שעוני היוקרה בישראל משגשג

בישראל יש ביקוש ער לשעוני יוקרה עד כדי כך שכתבה בנושא שוק השעונים בישראל פורסמה לפני כחודש ימים בעיתון הכלכלי האמריקני המוביל ה”פיננשל טיימס”. מסתבר שייבוא השעונים השוויצרים לישראל גדל בין החודשים ינואר לאוגוסט של שנת 2021 בכ – 4% והיקפו נאמד בכ – 57 מיליון דולרים. יצרני שעוני יוקרה מגיבים בהתאם ופועלים לפתוח חנויות כאן בארץ, כך למשל חברת “הובלוט” תחנוך בקרוב חנות שניה בחיפה לאחר שלפני כשנה פתחה חנות ראשונה בתל אביב. חברת אודמר פיגה פתחה לאחרונה גם היא חנות גדולה בשדרות רוטשילד בתל אביב.
קהל הלקוחות של מותגי שעוני היוקרה בישראל הם מתעשרים חדשים דוגמת יזמי הייטק. בחברת הובלוט יודעים לספר כי מאז 2015 מכירות החברה בארץ גדלות בשיעור דו ספרתי מדי שנה.

אם אתם תוהים בכמה כסף מדובר ועד כמה מהווה המחסור בשעוני יוקרה הזדמנות להשקעה באפיק אלטרנטיבי זה נציין כי שעון יוקרה של פטר פיליפ שמכירו הקמעונאי כ – 35 אלף דולרים נמכר בישראל במהלך חודש יולי במכירה פומבית בעבור 490 אלף שקלים.

לבדיקה, השוואה וניתוח אלטרנטיבי בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

האמר חשמלי
GM משיקה: האמר חשמלי וצעד גדול בדרך לעקוף את טסלה
הנפקות ספאק
בדיוק כשחשבנו שהנפקות הספאק עברו מן העולם: הכירו את סטיקספיי
טויוטה
טויוטה מיראי שוברת שיא גינס: מכונית מימן עם טווחי נסיעה בלתי רגילים
פרויקטים בעולם התשתיות
הפרויקטים הגדולים בעולם בתחום התשתיות
NIO
NIO – חוזרת לדהור על הכביש