ענקית הטכנולוגיה הסינית באידו (Baidu) הכריזה ביום חמישי ה – 14/7/22 שהיא הצליחה לקצץ בחצי את עלות ייצור רכב חשמלי המיועד, בסופו של דבר, לשמש כמונית רובוטית, ללא נהג.
ייצור הדגם החדש, המכונה Apollo RT6, עולה כ – 37,300 דולרים. מדובר בצמצום של כ – 48% מעלות הייצור של הדגם הקודם, ה – Apollo Moon. הבדל חשוב נוסף הוא שאת הדגם החדש באידו יכולה לייצר בעצמה בעוד שהדגם הקודם היה פרי שותפות עם קבוצת BAIC הנמצאת בבעלות ממשלתית. 

חברת מוניות רובוטיות של באידו כבר פועלת בבייג’ין

בחודש נובמבר 2021 עיריית בייג’ין אישרה לבאידו להתחיל להפעיל את שירות המוניות הרובוטיות שלה ברובע מסוים בפאתי העיר. השירות מכונה Apollo Go ולמרות שהרכבים בהם נעשה שימוש הם בעלי יכולת נהיגה אוטונומית העירייה התנתה את אישורה בכך שמפעיל מטעם החברה יאייש את הרכב. באפריל 2022 העירייה החליטה לא לעמוד על כך שהמפעיל ישב במושב הנהג דווקא וכך נעשה צעד נוסף בדרך לשירות מוניות רובוטי לחלוטין (ללא מפעיל מטעם החברה). לכולם ברור שמחיר הנסיעה במונית רובוטית יהיה נמוך משמעותית ממחיר הנסיעה במונית רגילה עם נהג. לא ברור מתי הממשלה בסין תאפשר לבאידו, או לחברות נוספות בתחום, לגבות תשלום עבור נסיעה במונית רובוטית שאינה מאוישת בעובד של החברה. 

הרכב הראשון שמיוצר עם גלגל הגה המיועד לפירוק

ה – Apollo RT6 החדשה מיוצרת עם גלגל הגה שאותו ניתן להסיר לחלוטין. זאת מכיוון שהרכב, המיועד לשמש כמונית רובוטית, הינו בעל יכולת נהיגה אוטונומית וברגע שהרשויות יאשרו זאת ניתן יהיה להפעיל אותו ללא משגיח היכול להתערב בנהיגה. יצרניות רכב נוספות, כגון פורד וג’נרל מוטורס, עומדות להשיק דגמי מונית רובוטית משלהן. יצרניות רכב אלה כבר הגישו בקשות למנהל הלאומי לבטיחות בדרכים (National Highway Traffic Safety Administration) לאפשר להן לוותר על הגה, דוושות וסממנים נוספים של רכבים המופעלים על ידי נהג.

חברת באידו עדכנה כי היא מתכוונת לייצר כ – 100,000 רכבי Apollo RT6 אך היא לא פירטה על פני כמה זמן. רובין לי, אחד ממקימי באידו המשמש כיום כמנכ”ל החברה, אמר שהצמצום החד בעלויות הייצור יאפשר לחברה להפעיל עשרות אלפי מוניות אוטונומיות בכל רחבי סין. עוד הוסיף לי ואמר כי בעתיד הלא רחוק נסיעה במונית רובוטית תעלה מחצית מנסיעה במונית רגילה. 

עתידני? השירות כבר פועל לתקופות ניסיון בערים שונות בסין

שירות Apollo Go של באידו כבר פועל בכ – 10 ערים בסין כאשר הכוונה היא להרחיב את הפעילות ל – 55 ערים נוספות עד סוף 2025 ולפעול ב – 100 ערים עד שנת 2030. 

באידו אינה היחידה המתקדמת לקראת הפעלת שירות מוניות רובוטיות בסין, חברות סטארט-אפ דוגמת Pony.ai ו – WeRide שגם הם פועלים בתחום. כדי להשיק את השירות בעיר מסוימת על החברה להשיג רישיון לכך מטעם הרשות המוניציפלית. רישיונות כאלה ניתנים רק לאחר תקופת ניסיון במהלכה מוניות בעלות יכולת הנהיגה האוטונומית מאוישות בכל זאת במפעיל מטעם החברה. לא ברור מתי ערים שונות יתחילו להכיר בניסויים שנערכו בערים אחרות. עד שזה יקרה חברות הרוצות להפעיל מוניות רובוטיות צריכות לממן את תקופות הניסיון בערים השונות. 

ב – 20/7/22 ג’נרל מוטורס ופורד הגישו בקשות למנהל הלאומי לבטיחות בדרכים בארה”ב להפעלת מספר מוגבל של רכבים ללא הגה, דוושות או כל סממן אחר לצורך בנהג אנושי.  המצב המשפטי בארה”ב כיום מאפשר למנהל הלאומי לבטיחות בדרכים לאשר לכל חברה להעלות לכביש מספר מרבי של עד 2,500 רכבים אוטונומיים בשנה. שתי החברות ביקשו היתר למספר המרבי המותר על פי חוק. המנהל יצא בהודעה לציבור אודות הגשת הבקשות והקציב 30 יום להגשת התנגדויות או הערות. 

לבדיקה, השוואה וניתוח אלטרנטיבי בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

למונייד
למונייד ועולם הביטוח – עושים מהלימון לימונדה
NFT
החיבור הדיגיטלי – פיזי של עולם ה- NFT
השקעות אלטרנטיביות
המסע של ארנו לפסגת העולם
שוק ההון
שוורים ודובים: הסינים מאמינים בקרן הגידור של בלאקרוק, ירידות שערים מסביב לעולם
שוורים ודובים
שוורים ודובים: ספטמבר האדום בוול סטריט, טסלה עוקפת את תחזיות האנליסטים ומוסרת כ-241 אלף רכבים ברבעון השלישי