פז'ו

תאגיד הרכב PSA (Peugeot Societe Anonyme) יצר ושיווק רכבים תחת מותגי פ’יגו, סיטרואן, אופל, וואקסהול ו – DS. תחת מטריית תאגיד FCA (Fiat Chrysler Automobiles) שכנו רכבי פיאט, קרייזלר, דודג’, ג’יפ, אלפה רומיאו, לנצ’יה, מזרטי, RAM ו – Abarth. עוד בשנת 2019 הכריזו שני תאגידי הרכב הגדולים על כוונתם להתמזג לכדי חברה אחת שתתפוס מקום בין חמש יצרניות הרכב הגדולות בעולם. מגפת הקורונה עיכבה את ביצוע המהלך אולם בינואר 2021 המיזוג הושלם וכך קמה יצרנית רכב חדשה – Stellantis המאגדת תחתיה לא פחות מ – 14 מותגי רכב.

מיד עם השלמת המיזוג החלה מניית סטלנטיס נסחרת בבורסת Euronext N.V בפריס תחת הסמל N.V: STLA, בבורסה האיטלקית במילאנו תחת הסמל BIT: STLA ובבורסה בניו-יורק תחת הסמל NYSE: STLA . מחזיקי מניות בקבוצת PSA קיבלו 1.7 מניות סטלאנטיס עבור כל מניית PSA שברשותם ואילו מחזיקי מניות FCA קיבלו מניית סטלאנטיס אחת עבור כל מניית FCA.
עם השלמת המיזוג שווי השוק של סטלאנטיס עמד על 51 מיליארד דולרים. המיזוג צפוי ליצור חיסכון בהוצאות בגובה של כ-6.1 מיליארד דולרים בשנה, המותגים שערכם השיווקי נמוך יתמוססו ולאחרים תתאפשר עמדה תחרותית יותר אל מול יצרניות רכב וותיקות וחדשות כאחד בעידן המעבר לרכבים חשמליים.

לא תראו רכבים הנושאים את שם החברה החדשה

סטאלנטיס נולדה ממיזוג בין שני תאגידי ענק, אחד מהם, FCA, תפס עוד לפני המיזוג את המקום השמיני בין עשרת יצרני הרכב הגדולים בעולם. אין פלא שעם הקמתה הפכה סטאלנטיס לחברת הרכב הרביעית בגודלה בעולם, אחרי טויוטה, פולקסווגן ויונדאי. קברניטי סטלאנטיס כבר הודיעו שאין בכוונתם ליצור מותג חדש ולכן על הכבישים, בישראל או בכל מדינה אחרת, לא ייסעו רכבים עם סמל החברה.

הודות למיזוג יושג חיסכון ניכר בעלויות מחקר ופיתוח, ניתן יהיה לייעל גם תהליכי ייצור וכך תוכל סטלאנטיס להשיק דגמים חדשים של 14 מותגי הרכב שהיו שייכים לתאגידי PSA ו-FCA במחירים תחרותיים. בתוך שנים ספורות ייעלמו כמה מן המותגים, אלה שערכם השיווקי נמוך. ישנם מותגים שימשיכו להתנהל כמעט ללא שינוי, פיג’ו למשל, בעוד עתידם של מותגים אחרים, כגון קרייזלר, נותר לעת עתה לא ברור.

השפעת המיזוג על יבואני רכב ישראלים

רכבי תאגיד FCA (בעיקר רכבי פיאט, ג’יפ וקרייזלר) מיובאים לישראל על ידי חברת סמלת. רכבי תאגיד PSA, במיוחד פיג’ו, סיטרואן ואופל מיובאים על ידי קבוצת לובינסקי. המיזוג יחייב את היבואנים הישראלים לערוך סדר מחדש. אם ללמוד מלקחי העבר תחלופנה כשנתיים בין השלמת המיזוג למכירת זיכיונות בין יבואנים ישראלים. מכיוון שהפעם מדובר על מיזוג בקנה מידה שטרם נראה כמותו בענף הרכב יש החוזים שיבואנים אשר יאבדו זיכיון כתוצאה מן המיזוג יבחרו לנצל ידע ותשתיות שיוותרו בידיהם ולהיכנס לתחום הייבוא המקביל, תחום שיבואני רכב גדולים וותיקים בישראל נמנעו ממנו עד כה.

39 דגמים חשמליים עד סוף 2021

גם בסטלאנטיס מבינים שעתיד תעשיית הרכב טמון ברכבים חשמליים. עם הקמתה יורשת החברה 29 דגמי רכב חשמליים והיברידיים, כגון ה-פיג’ו 2008 חשמלית וסיטרואן C4 חשמלית הנמכרות גם בארץ. בסטלאנטיס מבטיחים שעד סוף 2021 כבר תציע החברה, תחת מותגיה השונים, 39 רכבים חשמליים מלאים והיברידיים. בשנת 2025, כך לפי התוכניות של תאגיד הרכב הענק החדש, יושק דגם חשמלי חדש אל מול כל דגם חדש אחר של אחד ממותגי החברה.

שלושת שווקי הרכב העיקריים הם אירופה, ארה”ב וסין. בתחילת הדרך אחיזתה של סטלאנטיס באירופה תבוסס על מותגי פ’יגו, סיטרואן, ג’יפ, אופל ווקסהול. בארה”ב יהיו אלה בעיקר דודג’ וג’יפ ובסין פיג’ו וג’יפ. בזכות המיזוג מספר דגמים חדשים שיושקו תחת מותגי סטלאנטיס שונים כבר במהלך 2021 יהיו מבוססים על פלטפורמה משותפת לפיאט ולפיג’ו.

בדיקה ,השוואה וניתוח אלטרנטיבי בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

השקעות
הסופרמרקט הטכנולוגי: לקנות אבל אחרת
יוניברסל מיוזיק
חברת המוסיקה יוניברסל מיוזיק מנפיקה את עצמה לבורסה?  
תשתיות
בונים עולם חדש עם סקטור התשתיות האלטרנטיביות
סקירת שווקים אלטרנטיבית 21.3.21
סקירת שווקים ותחזית השקעות אלטרנטיבית
שוורים ודובים
שוורים ודובים: אוורגרנד מפוצצת את בועת הנדל”ן בפרצוף של הממשל הסיני, משבר אנרגיה בבריטניה בעקבות זינוק של 250% במחירי הגז