השקעות

אין ספק שבשנה וחצי האחרונות העולם השתנה ממש מקצה לקצה. בין השווקים שהשתנו, במעלה הרשימה, נמצא את שוק מותגי האופנה שעבר שינוי קיצוני. במקום מסלולי תצוגות אופנה, חנויות מרווחות וריחניות ותאי מדידה אקסקלוסיביים, קיבלנו רשימה ארוכה של מותגי על שלא הצליחו להתאים את עצמם לצרכים המשתנים של לקוחות והגישו בקשות לפשיטת רגל, פריחה של שוק החנויות המציעות מותגים מיד שנייה – וצמיחה של עשרות אחוזים במותגי אופנה שהשכילו להתאים את עצמם לשינויים בשוק, להמשיך להגיע לקהל הלקוחות שלהם ולחדש.

במהלך שנת 2020, ובעיקר במחצית הראשונה של השנה, דיווחו כמעט כל חברות האופנה על הפסדים כבדים. אלה נבעו בעיקר מסגירת מרחבי הקניות, הסגרים והבידודים מסביב לעולם. הקניונים נסגרו על מנעול ובריח, חנויות עמדו שוממות וקולבים עמוסים בבגדים יוקרתיים, העלו אבק. כך היה בכל העולם, וכל מותגי האופנה הגדולים רשמו הפסדים כבדים. בכלל אלה, גם חברת ג’ורג’יו ארמאני רשמה במהלך שנת 2020 הפסד תפעולי של 29 מיליון יורו, כשרוב ההפסדים נצברו במחצית הראשונה של השנה.

בניגוד למתחרות, ג’ורג’יו ארמאני שומרת על צביון אקסקלוסיבי ומשפחתי

בשנת 1974 השיק מעצב צעיר ובעל שאיפות, שעד אז עבד כמעצב חלונות ראווה עבור החנויות הגדולות במילאנו, איטליה, ליין חדש של מותג אופנה הקרוי על שמו, עם הון אישי של כ – 10,000 דולר ורוח גבית משותפו לחיים. ב – 1980 השיג ארמאני חוזה להלבשת השחקנים בסרט המצליח “ג’יגולו אמריקאי”, חוזה שהוביל לעשרות רבות של חוזים דומים בתעשיית הסרטים.

ארמאני היה ידוע בסגנון הגברי שלו, בעיצוב בגדי נשים כמו גם בגדי גברים. הוא זכה להצלחה גדולה ונכון לשנת 2019, טרם משבר הקורונה, ההכנסות הישירות בממוצע לשנה של החברה עמדו על מעל 2 מיליארד אירו, וההון האישי של ארמאני עצמו נאמד במעד 1.8 מיליארד אירו.

בתחילת המאה ה – 21, ג’ורג’יו ארמאני נהנה ממוניטין של אחד ממעצבי העל המובילים בעולם. המותג שבנה נותר בבעלות פרטית בלבד, ללא משקיעים או גיוס כספים, ועם ייצור עצמי של הרוב המכריע של פריטי הלבוש שהחברה מציעה.
הסלוגן “פחות זה יותר” מוביל את החברה בפעילותה מאז שנות הקמתה ועד היום, כך שבכל פלטפורמה, מעדיפים העובדים המייצגים את החברה למכור פחות פריטי הלבשה, ועם זאת למכור כל פריט כפריט אופנת על, ייחודי ואקסקלוסיבי. כך, במהלך שנת 2020 חברת ג’ורג’יו ארמאני לא ביצעה מהלכים קיצוניים בניסיון להגן על ההון האישי או למנוע הפסדים תפעוליים. למשל, החברה לא מכרה חנויות שבבעלותה.

2021 מביאה עימה רוחות של שינוי

בסיכום המחצית הראשונה של שנת 2021, מודיעה חברת ג’ורג’יו ארמאני על זינוק של כ – 34% בהיקפי המכירות בחנויות המותג מסביב לעולם, עם זינוק חד בחנויות המותג במדינות המזרח הרחוק ובארה”ב. ביחד עם זאת, מבינים בחברה כי מדובר בגל שלא רק שהוא אופייני לתקופות של סוף משבר, הוא גם אינו מייצג את הלך הרוח של לקוחות לאורך זמן, בעיקר מפני שבמדינות המזרח ניראה שהקורונה מכה שנית, כך שכפי הנראה ייתכנו עוד שינויים בפעילות העסקית ובעיקר בניהול חנויות פיזיות במחצית השנייה של 2021.

הזינוק החד במכירות בחנויות ארמאני אינו מביא את החברה בחזרה לרמת ההכנסות הממוצעת של השנים שלפני 2020. החברה מדווחת על מכירות כוללות במחצית הראשונה של 2021 שמביאה אותה קרוב לממוצע השנתי, אבל עדיין לא שם. ארמאני עצמו ציין לאחרונה, שמטרתו במהלך שנת 2022 להחזיר את רמת ההכנסות לזו של ימי טרום הקורונה, עם מעל 2 מיליארד אירו במכירות ישירות.

לבדיקה, השוואה וניתוח אלטרנטיבי בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

דוגקווין
ידידו הטוב של האדם בגרסה הכלכלית, דוגקווין?
פקיסטן
פקיסטן מחפשת השקעות ירוקות
קריפטו
נגיד בנק ישראל: החשש הוא שגופים שמנפיקים מטבע משל עצמם יעבדו רק איתו, מה שייצור ריבוי מטבעות לא הגיוני בשוק
נדלן בגרמניה
מה הופך את הנדל”ן בגרמניה לכל כך מעניין?
השקעה אלטרנטיבית
דירה להשקעה או השקעה אלטרנטיבית?