אפל

בשנת 2014 השיקה אפל את “פרויקט טיטאן” (Project Titan) שם קוד לפיתוח רכב חשמלי בעל יכולת נהיגה אוטונומית. מאז ועד היום עובדים למעלה מ – 1,000 מומחי רכב, מהנדסי תוכנה וחומרה במקום סודי ליד מטה החברה בקופרטינו ארה”ב, הפרוייקט עבר תהפוכות עקב סכסוכים פנימיים ובעיות מנהיגות אולם ככל שהזמן חולף, הרושם המתקבל הוא שהפרויקט בהחלט מתקדם היטב. שמועות שנפוצו במהלך 2016 כאילו אפל גונזת את הפרויקט התבררו כלא נכונות והוא שריר וקיים גם כיום, כאשר הצפי הוא שאפל תשיק את המכונית החשמלית שלה עד שנת 2025. השמועות אומרות שאפל מעצבת רכב ללא הגה וללא דוושות, אות לכך שהוא יהיה אוטונומי לחלוטין וידרוש התערבות מינימאלית של המשתמש – ידיעות שמעוררות התרגשות בקרב קהל העוקבים של אפל והממתינים בדריכות לחידושים בתחום הרכבים האוטונומיים. כל מה שכבר ידוע על פרוייקט טיטאן והרכב החשמלי של אפל – במאמר שלפניכם.

פורסם: אפל פיתחה שבב חדש ורב עוצמה

במכונית החשמלית של אפל קיים שבב רב עוצמה שעוצב על ידי החברה והוא הרכיב המתקדם ביותר שאפל פיתחה עד היום. השבב מסוגל להתמודד עם עומס העיבוד הכרוך בפעולת תכונות הבינה המלאכותית הדרושות לרכב אוטונומי. חברת TSMC צפויה לייצר את השבב, מדובר באותה חברה המייצרת שבבים עבור האייפון, האייפד והמקינטוש. העיבוד האינטנסיבי גורם לשבב להתחמם ונדרשת עבורו מערכת קירור מתוחכמת.
מכיוון שלאפל אין כל ניסיון בייצור רכב היא תזדקק לשותפים מתעשיית הרכב. עדיין לא ברור עם מי אפל תעבוד אולם ידוע שהיא ניהלה דיונים עם יונדאי ועם חברות גדולות נוספות.

באפל כמו באפל, ממציאים את הגלגל מחדש, גם בתחום העיצוב

בכתבה שפורסמה לאחרונה במגזין בלומברג מתואר העיצוב הפנימי המתוכנן של הרכב החשמלי של אפל. מדובר בעיצוב ייחודי בו הנוסעים יושבים סביב דפנות הרכב ולא בשתי שורות כפי שמקובל ברכבים כיום. בנוסף, השמועות אומרות שאפל מתכוונים לעצב את הרכב כך שלא יהיו לו כלל הגה או דוושות, ייתכן מאד ששאיפה זו תסתבר כמרחיקת לכת יתר על המידה וברכב החשמלי של אפל יהיה הגה להתערבות מפעיל בעת הצורך.
ייתכן שהרכב החשמלי של אפל ייבנה על פלטפורמה (“שאסי”) המשמשת את דגם E-GMP החשמלי של יונדאי אולם כל זאת בתנאי שהחברות תגענה להסכמות לשיתוף פעולה בפרויקט.

אפל רושמת פטנטים בתחום הרכב החשמלי

כמו שעשתה עם מוצרים אחרים שלה נראה שחברת אפל להוטה לבצע מספר רב של בקשות פטנט ביחס למערכות המכונית החשמלית שהיא מפתחת. בשנים האחרונות צצו פטנטים רבים כאלה אל פני השטח מה שמחזק מאוד את העניין של אפל בתחום אולם עדיין אינו מבטיח כי אפל אכן תשיק בסופו של יום את הרכב החשמלי שהיא עומלת על פיתוחו. כבר בשנת 2016 הגישה אפל בקשה לרישום פטנט על שיטה להימנעות מהתנגשות במכשולים. בקשת הפטנט מתווה מערכות ושיטות לתנועה במרחב ללא ידע מוקדם על מכשולים כאשר נלקחים בחשבון חפצים קמורים וקעורים, נעים ונייחים, וכל דבר אחר העשוי להשפיע על יכולת התנועה באזור.

אפל מתכוונת לפתח את מערכת הנהיגה העצמית כך שהיא תגיב לרמת הלחץ של נוסעי המכונית אשר תימדד, לפי מגוון משתנים, באמצעות חיישנים פנימיים. כך למשל המערכת תעבור לנהיגה איטית יותר אם מתגלה אי נוחות בקרב הנוסעים.
תכונה מעניינת נוספת של הרכב החשמלי של אפל עשויה להיות שימוש במציאות רבודה, כך למשל ייתכן ועל השמשה יוצגו נתונים שונים מעל גבי המראות הנשקפים מבחוץ.

נראה שבאפל שמים דגש על הפרטים הקטנים ביותר בתכנון הרכב החשמלי, בין היתר מוענקת תשומת לב לתאורה הפנימית ונבחנות דרכים שונות להעניק תאורה אחידה וכזו שלא תאפשר למי שעומדים מחוץ לרכב להביט ולראות מה מתרחש בתוכו. גם המושבים והחגורות זוכים לתשומת לב מיוחדת, כך למשל יעשה שימוש בחגורות בטיחות חכמות שיאפשרו שליטה על מכשירי המולטימדיה.

לבדיקה, השוואה וניתוח אלטרנטיבי בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

שוורים ודובים
שוורים ודובים: נעילה אדומה בוול סטריט, סין ללא מעצורים הממשל נגד חברות ההימורים במקאו
איך רוכשי הדירות בישראל משלמים עכשיו על אי תפקוד הממשלה בתקופת הקורונה?
הייחוד של פוליסת חיסכון
חשיפה לנכסים לא סחירים – על הייחוד של פוליסת חיסכון
קרנות חוב
משקיעים אלטרנטיבי: הכל על קרנות חוב
השקעה אלטרנטיבית
מחירי הדירות מזנקים והתשואות יורדות – מהן אלטרנטיבות ההשקעה?