הונדה היא תאגיד יפני ענק העוסק בתחום ייצור רכבים ממנועים ובמיוחד רכבים פרטיים ואופנועים. חברת הונדה הוקמה מעט לפני מלחמת העולם השנייה על ידי מר סוישירו הונדה כמפעל לייצור טבעות לבוכנות מנועי בעירה פנימית (אותם מכר מר הונדה לחברת טויוטה).
עם תום המלחמה מר הונדה שם ידו על 500 מנועי שתי פעימות זעירים בנפח 50 סמ”ק. עם 12 פועלים הוא החל לייצר ולמכור מעין אופניים ממונעות וכשהמנועים המקוריים אזלו החלה החברה לייצר מנועים כאלה משלה ולסייע ללקוחותיה להתקין אותם על אופניהם.
בשנת 1959 הייתה הונדה ליצרנית האופנועים המובילה בעולם. הונדה היא גם היצרנית הגדולה בעולם של מנועי בעירה פנימית ואחת מיצרניות הרכב המוכרות והפופולאריות ביותר עם שלל דגמים מוצלחים כגון הונדה אקורד, הונדה סיוויק, הונדה HR-V, הונדה CR-V ועוד.

ייתכן ששורשיה של הונדה היו נטועים עמוק מדי בטכנולוגיית מנועי הבעירה הפנימית מפני שנראה היה שהחברה מפגרת אחר יצרניות רכב מובילות אחרות בכל הקשור לפיתוח רכבים חשמליים. מסתבר שהונדה מבינה  היטב לאן נושבת הרוח ולשני הדגמים החשמליים המלאים שכבר השיקה (ההונדה e סופר מיני חשמלית וה-SUV e, גרסה חשמלית לHR-V) יצטרפו בקרוב דגמים חשמליים מלאים רבים נוספים, נותר רק לראות אם הם ימשיכו להצית את הדמיון כפי שעשו, בעשרות השנים האחרונות, אופנועי ורכבי הונדה בעלי מנועי הבעירה הפנימית.

עד שנת 2040 הונדה תפסיק לחלוטין לייצר רכבים עם מנועי בעירה פנימית

ביוני 2021 יצא מנכ”ל הונדה, מר טושיהירו מיבה, בהכרזה המוכיחה שגם בהונדה הפנימו שעידן מנועי הבעירה הפנימית תם. מסתבר שהונדה הציבה לעצמה יעד מאתגר של השלמת מעבר מלא לייצור רכבים חשמליים המצוידים בסוללה נטענת (Electric Vehicles – EVs) ורכבים חשמליים המונעים בתאי דלק (Fuel Cell Vehicles – FCVs) עד לשנת 2040.

באנגלית הסלוגן של הונדה הוא – “Honda – The Power of Dreams”, בעברית הסיסמא תורגמה ל- “הונדה, מציתה את הדמיון”. בשנים הקרובות תצטרך הונדה להוכיח שהיא יכולה להחזיק במעמדה כיצרנית רכב מובילה, מעמד אותו כבשה הרבה בזכות מנועי הבעירה הפנימית המעולים שלה,  גם אל תוך העידן החשמלי.

הונדה תשיק 10 דגמים חשמליים חדשים בחמש השנים הקרובות

באפריל 2021, בתערוכת רכב בשנחאי, חשפה הונדה את ה- SUVe, רכב פנאי שטח בינוני חשמלי. הדגם החשמלי החדש של הונדה מבוסס על פלטפורמה מתקדמת המכונה Ultium מבית ג’נרל מוטורס. מה שהניע בסופו של דבר את הונדה להאיץ את המעבר לייצור רכבים חשמליים הם יעדים שהציבה ממשלת יפן לצמצום פליטת גזי חממה. ביפן מעוניינים להפחית ב-50% את השימוש במנועי בעירה פנימית עד שנת 2030. בהונדה מיהרו ליישר קו, בכוונת החברה שרכבים חשמליים יהווה 40% מכלל הרכבים שתייצר עד שנת 2030, 85% עד שנת 2035 ועד שנת 2040 החברה תחדל לחלוטין מלייצר רכבים בעלי מנועי בעירה פנימית.

חשוב לציין שהונדה השיקה בשנים האחרונות דגמי הייבריד (בעלי הנעה חשמלית ומנוע בעירה פנימית להבטחת טווח בעת שהסוללה מתרוקנת) מוצלחים כגון Jazz Hybrid, HR-V Hybrid Plugin ועוד. ההונדה e הייתה הרכב החשמלי המלא הראשון של הונדה, היא לא נמכרה בישראל אולם זכתה להצלחה רבה באירופה. לסנונית החשמלית של הונדה ביצועים נאים, היא מאיצה מאפס למאה בשמונה שניות, בעלת טווח של כ-220 ק”מ (עד שסוללה מלאה מתרוקנת ונדרשת טעינה) האבזור שלה מפנק, היא מספקת רמה גבוהה מאוד של בטיחות ועוד.

הרכבים החשמליים של הונדה בשנים הקרובות יבוססו על פלטפורמת Ultium של ג’נרל מוטורס אולם כבר ידוע שהונדה מפתחת פלטפורמה מודולארית משלה לרכבים חשמליים, המכונה e:Architecture, והיא העתידה לשמש ברוב דגמי הונדה החשמליים משנת 2025 והלאה.

בדיקה ,השוואה וניתוח אלטרנטיבי בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

השקעות
אמבארק : משאית חשמלית ללא נהג
טסלה
טסלה שוב מצליחה להפתיע את עולם הרכב
רובוטים
חיילי העתיד הם רובוטים!
השקעות בטכנולוגיות מזון
כל מה שרציתם לדעת על: השקעות בטכנולוגיות מזון
מייק לביא
מדברים השקעות – מיכאל לביא יו”ר iCapital בתוכנית כלכלית ברדיו בנושא השקעות אלטרנטיביות