החשמלית של יונדאי

לכולנו ברור שרכבים חשמליים עתידים להחליף את רכבי מנוע הבעירה הפנימית, השאלה היא רק באיזה קצב יתחולל השינוי. כל יצרניות הרכב מפתחות דגמים חשמליים וישנן חברות המתמחות ברכבים כאלה, המוכרת מכולן היא כמובן טסלה של אלון מאסק. גם ליונדאי הקוראנית שני דגמים חשמליים, ה”איוניק” החשמלית הושקה ב-אמצע 2016 וה”קונה” הנמכרת מתחילת 2018. שני הדגמים זוכים להצלחה במדינות שונות במזרח הרחוק, באירופה וגם בארה”ב אולם עד כה טרם החלו להימכר בארץ.

שנת 2021 עשויה להיות שנת מפנה בשוק הרכבים החשמליים בישראל ויש סיכוי גבוה שגם את שני הדגמים החשמליים המובילים של יונדאי נראה אצלנו. חשוב להבהיר שהכוונה לרכבים המונעים אך ורק בחשמל, להבדיל מרכבים היברידיים המצוידים גם במנוע בעירה פנימית. שלושה דגמים היברידיים של יונדאי נמכרים בישראל מזה כמה שנים, הגרסה ההיברידית של הסונטה הגיע לארץ עוד בשנת 2014 ובהמשך הצטרפו אליה גם גרסאות היברידיות מוצלחות של איוניק וקונה.

יצרני רכב לא מיהרו להציע דגמים חשמליים בישראל

גורמים שונים משפיעים על הביקוש למכוניות חשמליות וביניהם ביצועי הדגמים הזמינים בשוק המקומי, מחיריהם ביחס לרכבי בנזין ודיזל מאותה קטגוריה, זמינות עמדות טעינה ורמת הנכונות בקרב הציבור לעבור לשימוש ברכבים חשמליים.
בישראל, עד לעת האחרונה, שניים מן המשתנים הנ”ל גרמו ליצרני רכב רבים, יונדאי ביניהם, לעכב מכירת דגמי רכב חשמליים מתוצרתם בארץ. גורמים אלה היו מספר מצומצם מאוד של עמדות טעינה והעדפת הציבור לדבוק במוכר ולהמשיך לקנות רכבים המצוידים במנועי בעירה פנימית.
שנת 2020 בישרה על שינוי ובשנת 2021 כבר נמכרים בארץ רכבים חשמליים מתוצרת אאודי, אופל, יגואר, לקסוס, מיני קופר, מרצדס, ניסאן, פורשה, פיג’ו ורנו. גם יונדאי מצטרפת לחגיגה עם שני דגמים חשמליים שיגיעו, כך אומרים, לישראל עוד השנה. זה המקום לציין שרכבי טסלה ימכרו אף הם בישראל בקרוב בכמויות גדולות יותר.

יונדאי מעוניינים בנתח של שוק הצפוי לצמוח במהירות

בשנת 2019 נמכרו בישראל רק כ-600 רכבים חשמליים, בשנת 2020 נמכרו כ-1,600 והצפי לשנת 2021 עומד על בין 5,000 ל-7,000. מדובר בדגמים בכמה קטגוריות, רכבי פנאי קטנים, סופר מיני, משפחתיות וגם רכבי פאר.
בשנת 2020 נמכרו בישראל רק 14 דגמים של רכבים חשמליים. בשנת 2021 ההיצע גדל כמעט פי שתיים. אחד הגורמים המרכזיים לגידול בביקוש לרכבים חשמליים בארץ הוא התקדמות פריסת רשת עמדות טעינה בחניונים ציבוריים, בתי מלון, קניונים ועוד. עד סוף שנת 2021 יהיו בישראל מעל 150 עמדות טעינה מהירה ולמעלה מ-500 עמדות טעינה רגילה.

יונדאי איוניק חשמלית מתחרה ראויה אפילו לטסלה 3

ישנם מי שמחכים בכיליון עיניים להגעת דגמי טסלה לישראל ובמיוחד טסלה 3 הפופולארית. כדאי לדעת שביצועי יונדאי איוניק החשמלית נחשבים טובים והיא צפויה להימכר בישראל במחיר נמוך באופן משמעותי מזה של טסלה 3.

טווח הסוללה (המרחק המרבי שניתן לעבור בין טעינה לטעינה) הוא אחד הנתונים החשובים במפרט של כל רכב חשמלי. יונדאי איוניק חשמלית מגיעה בכמה גרסאות, לגרסה המצוידת בסוללת 58 קוט”ש יש מנוע בעל הספק של 168 כ”ס וטווח סוללה של כ-350 קילומטרים. איוניק חשמלית תימכר בישראל גם עם סוללת 73 קוט”ש, שני מנועים המספקים יחד כמעט 300 כוחות סוס וטווח סוללה של כ-450 קילומטרים, טווח נאה לכל הדעות.

יונדאי תתחרה גם בקטגוריית רכבי פנאי חשמליים קטנים

יונדאי קונה בנזין והיברידית נמכרת בישראל בהצלחה מזה כמה שנים. בשנת 2021 יגיע לארץ גם הדגם החשמלי של קונה בשתי גרסאות, עם סוללת 40 קוט”ש או 64 קוט”ש. קונה חשמלית ניתן יהיה לקנות במחיר הנע סביב 130,000 שקלים, עם טווח סוללה של כ-300 קילומטרים, עיצוב נאה וגימור מפנק מדובר בדגם אטרקטיבי בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים, דגם שיוכל להתחרות בהצלחה גם מול יצרנים סיניים שצפויים להגיע לישראל.

בדיקה ,השוואה וניתוח אלטרנטיבי בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

עיר העסקים לוס אנגלס
עיר המלאכים ועיר העסקים: לוס אנג’לס
סקירה אלטרנטיבית 07.03.21
השבוע שהיה: סקירת שוק ותחזיות השקעות
טאבולה
טאבולה בדרך להנפקה בנאסד”ק?
חווה סולארית
חווה סולארית – השקעה אטרקטיבית ובטוחה!
P2P
השקעות אלטרנטיביות 2021