רכב חשמלי

מאז שנת 2003, יצרנית הרכבים פורד, ענקית הרכב האמריקאית, מקרטעת. היא נחשבת יצרנית רכב מסורתית, אמינה וותיקה, שלא לומר קשישה, ובמשך זמן רב פשוט סירבה להתחדש ולבחון את תחום הרכבים החשמליים, שניראה שחברות הרכב פשוט לא יכולות להתקדם בשוק היום מבלי לגעת בו. ממש לאחרונה (מאי 2021) הודיעה החברה כי היא מתכננת להגדיל באופן משמעותי את ההשקעה בפיתוח של רכבים חשמליים מבית פורד – והמניה הגיבה בזינוק של כ – 8%, לכלל עלייה של מעל 60% מאז תחילת שנת 2021. פורד מתחדשת – ואנחנו כאן, עם כל הפרטים.

היתרונות של פורד: אמינות וותק בשוק הרכב

בשנת 1896 נבנה בעולם כולו הרכב החשמלי הראשון, ואולי כבר ניחשתם: הוא היה מתוצרת פורד. הנרי פורד היה, מה שאפשר לכנות “משוגע לדבר”, וביחד עם מספר שותפים הוא הציג לעולם את הפורד קוואטריסייקל – אביזר שניראה כמו ספה על גלגלי ענק, שנסע במהירות מרבית של 32 קמ”ש. שלושה רכבים מדגם זה יוצרו בעולם, ובשנת 1908 הציג הנרי פורד לעולם את הדגם הבא: פורד T, שנמכרה תמורת 900 דולרים בלבד. כבר אז האמין הנרי פורד כי עליו לייצר מכוניות לעם, ברמת אמינות גבוהה ובמחירים המאפשרים גם לשכבת הביניים להתחדש ברכב, וזה העיקרון שהנחה את ענקית הרכב מאז ועד היום. בשנת 2005 זכתה חברת פורד בדירוג השני בעולם בהיקף הייצור והמכירה של רכבים, היא היתה שנייה רק לחברת ג’נרל מוטורס. אולם מאז ועד היום, על אף שליטה כמעט מוחלטת בשוק רכבי העבודה והטנדרים בעולם, המכירות של פורד רק מתדרדרות. בשנת 2011 היא כבר הגיעה בקושי למקום החמישי בטבלת הדירוג של יצרניות הרכב, והיא כנראה היתה ממשיכה להתדרדר מטה ברשימה אלמלא “לקחה את המושכות לידיים”, והחלה במרץ בתהליכי פיתוח של רכבים חשמליים, שהחזירו אותה למשחק.

הטנדר האהוב של פורד – עכשיו גם בגרסה חשמלית

מאז שנת 2019 אנחנו שומעים אודות הכוונות של פורד להיכנס לתחום הרכבים החשמליים. בספטמבר 2019 הודיעה חברת פורד כי היא עומלת על פיתוח לא פחות מאשר 16 דגמים של רכבים חשמליים – מהפורד THINK, העירונית הקטנה ושובבה, דרך ג’יפי מנהלים ורכבים משפחתיים, ועד, כמובן, למלך הכביש, ה”טראק” האגדי מבית פורד.

בתחילת שנת 2020 הודיעה החברה כי היא במרחק שנתיים, פחות או יותר, מהשקת הדגם הראשון של הטראק האגדי בגרסה חשמלית, והנה, באופן מפתיע, ממש לאחרונה (מאי 2021), השיקה החברה את הגרסה הפופולארית ביותר של רכבי העבודה שלה, ה – 150-F, בגרסה חשמלית.

מדובר בדגם בשם “לייטינג” (ברק), המציע מעל 560 כוחות סוס וטווח נסיעה בין הטענות של קצת פחות מ – 500 ק”מ (לא הרבה יחסית לרכבים החשמליים שכבר ראינו, אולם בהתחשב עובדה שמדובר ברכב עבודה כבר שלא נועד לגמוע מרחקים – אין ספק שמדובר בנתון שיספק את הסחורה). עלות הטנדר החשמלי כ – 40,000 דולר בשוק האמריקאי, כשהדגם המקביל לו שאינו חשמלי נמכר סביבות 30,000 דולרים. הטנדר החשמלי של פורד לא צפוי להגיע אלינו לארץ בקרוב.

פורד מגדילה את תקציבי הפיתוח לדגמים החשמליים שלה

הגישה המסורתית של פורד לפיתוח רכב חשמלי, והעיכוב בכניסה לשוק התוסס של הרכבים החשמליים, פגעה ללא ספק בפופולאריות של פורד הן מבחינה טכנית והן מבחינה פיננסית. כעת, כשהודיעה רק לאחרונה על הגדלה משמעותית של תקציב הפיתוח לרכבים חשמליים (עוד 8 מיליארדי דולרים יושקעו בפיתוח דגמי רכבים חשמליים בארבע השנים הקרובות, זאת בנוסף ל – 22 המיליארדים שכבר תכננה החברה להשקיע בתחום), משקיעים הגיבו מייד – ומחירי המניה קפצו.

כך, מאז תחילת 2021 קפצה המניה, כאמור, בכ – 70%, ובמאי לבד עלה מחיר המניה ב – 30%.

בדיקה ,השוואה וניתוח אלטרנטיבי בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

השקעה אלטרנטיבית
הלוואות חברתיות – שיטה פשוטה להשקעה אלטרנטיבית?
השקעה אלטרנטיבית
מהו הפרויקט האלטרנטיבי של ערב הסעודית?
שוק הנדלן רותח
האלטרנטיביות של שוק הנדל”ן בישראל
השקעות אלטרנטיביות
המדריך להשקעות אלטרנטיביות: חמישה דברים שאתם חייבים לדעת על קרנות גידור
אנרגיה מתחדשת
אנרגיה מתחדשת – חזון של איכות סביבה ומינוף כלכלי!