ה - SUV של טסלה
ה – SUV של טסלה

טסלה השיקה את מודל Y שלה עוד בשנת 2020 כחלוץ לקטגוריית רכבי השטח הקטנים (ג’יפונים) החשמליים. הטסלה Y דומה לטסלה מדגם 3 (שהיא, כידוע, במבנה של סדאן אך במרכב קטן יחסית) אך הוא מספק חלל פנים מרווח יותר עבור אנשים כמו גם עבור מטען. לטסלה מודל Y יש אפילו אפשרות למושב בשורה השלישית (חשוב לדעת שמדובר במושב זעיר מידות, שמתאים יותר לילדים ופחות למבוגרים). ככל שהדברים קשורים לשטח, טווח וביצועים עבור רכב חשמלי ה – Y הוא בולט לטובה. הגעתה של הטסלה מודל Y לארץ היא בשורה לכל מי שחיכה לאפשרות לרכוש ג’יפון חשמלי.

טסלה Y במהדורה חדשה לשנת 2022


במהדורה של שנת 2022 לדגם Y שלה, טסלה ביצעה כמה שינויים קטנים במבנה וביכולות.
כך למשל סוללת ליתיום – יון חדשה וקלה יותר החליפה את סוללת העופרת המסורתית. החלונות האחוריים כוללים גם שכבת למינציה המשמשת לבידוד של תא הנוסעים מרעשים.

לצד כל אלה, ישנן שמועות ששיפורים מרחיקי לכת בדרך לדגמים הבאים של ה – Y: טסלה עשויה לשנות את עיצוב ערכת הסוללות הראשית של דגם Y לעיצוב משולב מבני הידוע בשם 4680, אבל עדיין לא ברור איך מארז הסוללות החדש ישפיע על הביצועים של ה-Y.
בארץ, בינתיים, הטסלה Y היא הג’יפון החשמלי היחידי, אבל בעולם, הטסלה Y מתחרה מול הפורד מוסטנג מאך-E, יונדאי איוניק 5, קיה EV6 ופולקסווגן ID4.

הג’יפון החשמלי הראשון בארץ: ביצועים לא רעים, בכביש ובתנאי שטח

הטסלה מודל Y מאיצה מאפס למאה בתוך 4.8 שניות. היא תגיע ממהירות של 100 קמ”ש לעצירה מוחלטת בתוך מרחק של 34.2 מטרים, זאת למרות שהיא מגיעה עם צמיגים המיועדים לכל עונות השנה ומתוכננים לעמידות מוגברת בפני שחיקה יותר מאשר לאחיזת כביש. ההיגוי והתנהגות הכביש ראויים לשבח למרות משקלה הרב של הטסלה Y. יכולת הנהיגה בעיר מצוינת. נהגי רכב חשמלי וותיקים יעריכו את הבלימה המתחדשת המתכווננת המאפשרת לנהוג כמעט אך ורק באמצעות דוושה אחת.

תא הנוסעים של הטסלה מודל Y מספק נוחות טובה באזורים מסוימים אך מאכזבת מעט באחרים. המושבים מרופדים היטב ומספקים תמיכה טובה, מחממי המושבים פועלים במהירות. ריפודי העור המדומה עשויים להתגלות כמחניקים במזג אוויר חם. בקרת האקלים מופעלת, כמו כל דבר אחר באמצעות מסך המגע. תא הנוסעים יכול להתחמם כשהשמש זורחת דרך גג הזכוכית הנרחב. אפשר למזג את הרכב מראש.

פנים הרכב של טסלה Y

תא הנוסעים של הטסלה מודל Y הוא מרווח ומספק הרבה מרווח ראש ורגליים לכל הנוסעים. הכניסה והיציאה קלים הודות לדלתות הנפתחות לרווחה, הגג הגבוה והמדרגה הנמוכה. מסך המגע הגדול הוא הגישה היחידה של ה Y – לשליטה בכל מאפייני הרכב. המערכת עשויה הוות הסחת דעת בעת שימוש בזמן נהיגה. הראות קדימה מרשימה בזכות השמשה הקדמית הגבוהה והרחבה ומכסה המנוע הקצר. הראות מאחור לעומת זאת מוגבלת, החלון האחורי הוא צר וקו האחוריים של הרכב מגביל מאוד את מה שניתן לראות, מצלמת הרוורס מפצה על קושי זה.

טווח ויעילות של הטסלה Y

לפי נתוני היצרן לטסלה דגם Y טווח של כ – 525 קילומטרים (326 מייל) עד שסוללה מלאה מתרוקנת לגמרי. הטסלה Y משתמשת ב – 27 קילוואט שעה עבור כל 161 קילומטרים (100 מייל) של נסיעה. נתונים אלה הופכים את הטסלה Y לרכב החשמלי היוקרתי היעיל ביותר אחרי הטסלה דגם 3.

הטסלה מודל Y הוא רכב SUV קלאסי, הוא גבוה ורחוק יותר מהכביש מאשר מכוניות מקטגוריית הסדאן. חווית הנהיגה שמספקת תוספת הגובה היא נעימה ומזכירה למה אנו הישראלים נוטים להעדיף רכבים מקטגוריית ה – SUV על פני רכבי הסדאן.

תא המטען של הטסלה מודל Y הוא גדול מספיק לכל הדעות ונפחו עומד על 653 ליטרים (לעומת 561 ליטרים בלבד במודל 3) ניתן לקפל את המושבים האחוריים בלחיצת כפתור. נכון ליוני 2022 לא ניתן להזמין בישראל את מהדורת שבע המקומות של הטסלה Y, בטסלה אומרים שמהדורה זו תהיה זמינה בישראל בעתיד, אך לא מתחייבים למועד.

סהר אלבו

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

הזינוק במחירי הנדל"ן
לצד הזינוק במחירי הנדל”ן והעלאת הריבית: בעלי בתים מעלים את מחירי השכירות בעשרות אחוזים
NIO
חברת NIO – חברת הרכב הסינית בדרך לכבוש את העולם
אמאזון
קרן הבריאות הגדולה בעולם: אמזון, ברקשייר האת’ווי וג’יי. פי. מורגן צ’ייס
עיר צפה
הסטארט אפ החדש של סעודיה: מחפשת משקיעים לעיר אקולוגית צפה
NFT
4000 יצירות NFT ומיליון דולר בתוך חמש דקות – וזה קרה כאן בישראל