קימברלי קלארק

בסיכומה של שנה מפתיעה ובלתי צפויה, כשרוב החברות סופרות את ההפסדים שלהן – יש חברות שדווקא הכריזו על גידול ברווחים ועל ציפיות גבוהות מהשנים הקרובות, ואחת מהחברות האלה היא חברת קימברלי קלארק (KMB), חברה המייצרת מוצרי טואלטיקה, מוצרי ניקיון והיגיינה ומוצרים חד פעמיים. קימברלי קלארק הייתה מהחברות שעשו חייל לאורך שנת 2020, והתחזיות לשנתיים הבאות מדברות על גידול של 4%-6% ברווחי החברה. לאורך 149 שנות פעילות, עם 25% מאוכלוסיית העולם כולה המשתמשת במוצרי קימברלי קלארק לפחות פעם בשבוע ומעל 175 מדינות בהן אפשר להשיג נייר טואלט, תחבושות היגייניות, טיטולים או מגבות נייר – קימברלי קלארק ללא ספק כאן כדי להישאר. בואו נצא לסיור באחת החברות יוצאות הדופן במשבר הקורונה, החברות היציבות, עם החזון הברור ושורות הרווח הירוקות, גם ב – 2020.

ההיסטוריה של קימברלי קלארק

חברת קימברלי קלארק נוסדה בוויסקונסין ארה”ב בשנת 1872 על ידי השותפים ג’ון קימברלי, חווילה באבקו, פרנקלין שאטוק וצ’ארלס קלארק שהצליחו לגייס לכבוד הקמת החברה כ – 42,000 דולר (במונחים של היום, מדובר על סכום לא מבוטל של כמעט מיליון דולר). תחום הפעילות הראשון בו בחרו החברים הוא ייצור של נייר, והם הקימו מפעל מצויד במכונות חדישות לייצור יעיל של נייר. בשנת 1888 התמודדו החברים עם שריפה במפעל שפגעה משמעותית בכלי הייצור שלה – אולם הם טיפלו במשבר ואף שיפרו את תהליכי הייצור כך שבתום תהליך השיקום, המפעל היה יעיל יותר וייצר יותר נייר מבעבר.  בשנת 1914 החלה החברה לשווק מוצרים עשויים מתחליף סינטטי לכותנה, שש שנים לאחר מכן השיקה החברה את קוטקס – המותג הראשון בעולם לתחבושות היגייניות לנשים. בשנת 1924 הושק מותג חזק נוסף של החברה: קלינקס.

החברה המשיכה לעשות חייל, להתקדם בייצור עקב בצד אגודל ולהתפרס בייצור ושיווק מוצרי הנייר מסביב לעולם. בשנת 2020, עם פרוץ מגיפת הקורונה ואי הוודאות סביבה, דווח על תורי ענק המשתרכים בחנויות ועל עלייה דרמטית בביקושים למוצרי היגיינה ונייר חד פעמיים – קימברלי קלארק דיווחה על גידול של 13% במכירות, הגידול נמשך לאורך כל שנת 2020.

הפעילות של קימברלי קלארק והתחזית לשנתיים הקרובות

קימברלי קלארק נמצאת כיום בבעלות עיקרית של משקיעים וחברות ציבוריות (כמו ואנגארד, בלאק רוק, ואחרים), ושווי החברה מוערך בכ – 18 מיליארד דולרים. בין השנים 2016-2019, הציגה החברה שורות EPS (רווח למניה) חיוביות של בין 3% ל – 6%, זאת בנוסף לדיבידנדים למשקיעים של בין 3% ל – 5%. התכנית העסקית לשנים 2021-2022, השנה בה תחגוג החברה 150 שנות פעילות, כוללות תחזית לגידול של כ – 3% במכירות אורגניות, גידול של עוד 3%-5% ברווח למניה, והמשך צמיחה בשילוב האופייני לחברה, של חדשנות (אחרי הכל, בחמישה מתוך תשעת קטגוריות הייצור של החברה, משדובר בהמצאות שקימברלי קלארק עצמה הציגה לשוק הצרכנים) לצד זהירות והתנהלות פיננסית אחראית – באופן כללי ובפרט בתנאים הבלתי צפויים של השווקים לאחרונה.

קימברלי קלארק, הימור בטוח

מאז שהוקמה ועד היום, ניראה שחברת קימברלי קלארק מתאפיינת במינונים נכונים של חדשנות אל מול יציבות, ערכים ומסורת. כך, יוצא שבמבט על וניתוח כמעט 150 שנות הפעילות של החברה מעלים כי הגידול בחברה הוא איטי ויציב כמעט באופן שוטף לאורך שנות הפעילות שלה. כמו מאז שנוסדה ועד היום, גם בחמש השנים האחרונות אנחנו רואים גידול בפעילות, ברווחים ובתשואות שהחברה משיגה:

בחודש האחרון השיגה החברה תשואה של 4.7%

במהלך שנת 2020 השיגה תשואה של כמעט 3%

ובחמש השנים האחרונות השיגה תשואה של מעל 10%.

ניראה שמניית קימברלי קלארק היא כאן להישאר, ולמחפשים השקעה יציבה לטווח ארוך – קימברלי קלארק היא בהחלט אפשרות ששווה לשקול.

בדיקה ,השוואה וניתוח אלטרנטיבי בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

השקעות אלטרנטיביות הדבר הגדול הבא
השקעות אלטרנטיביות: הדבר הגדול הבא?
מטבע חברתי
הליברה של פייסבוק: מטבע חברתי או מונופול פיננסי דורסני?
בנק מרוקו
מלך מרוקו ומלך ההשקעות האלטרנטיביות
עידן המטבעות
האם אנחנו בדרך לעידן המטבעות?
שוק ההון
שוורים ודובים: הסוף למחסור בשבבים? ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות רוצות דריסת רגל ראשונה בתחום ובהשקעה של מיליארדים