למבורגיני על המים

שור ואלפיים כוחות סוס

בעוד שתעשיית הרכב העולמית עסוקה במעבר ממנוע בעירה פנימית למנוע חשמלי, יצרנית רכבי היוקרה האיטלקית למבורגיני כובשת יעד חדש ומפתיע, עולם המים. מדובר ביאכטה חדשה, בגודל של כ-63 מטרים עם כוח עצום, מהירות, יוקרה וסגנון כמו שמעצבי ומהנדסי למבורגיני יודעים. שם היאכטה המלא יהיה “Tecnomar for Lamborghini 63”, והוא כולל את שם השותף בתחום הימי, Tecnomar ואת שנת ייסוד למבורגיני 63. היאכטה החדשה עוצבה בהשראת מכונית העל ההיברידית של החברה, למבורגיני סיאן FKP 37. מהנדסי למבורגיני ומהנדסי חברת היאכטות עשו לילות כימים כדי ליצור את המוצר המושלם, יאכטה במשקל 24 טון שמצליחה להגיע למהירות של כ-70 קמ”ש, מדובר במהירות עצומה עבור יאכטה בגודל כזה.
בסופו של דבר, מדובר באתגר הנדסי גדול ומורכב, הגעה למהירויות גבוהות בכביש ובים דורשות מיומנויות שונות. היאכטה, תונע באמצעות מנוע דיזל  MAN V12 בכ-2000 כ”ס. בשלב ראשון, היאכטה תיוצר במהדורה מוגבלת במחיר התחלתי של כ-3.4 מיליון דולר, אך ניתן לעשות שינוים בהתאמה אישית, דבר שעשוי ככל הנראה לייקר את המחיר הסופי באופן משמעותי.

מטרקטורים ליאכטות

לאחר מלחמת העולם ה-2, פרוקיו למבורגיני הצליח בצורה בלתי רגילה בייצור ציוד חקלאי לבניית אירופה מחדש, עיקר הציוד היה טרקטורים. כתוצאה מהצלחתו, חלם היזם האיטלקי על הדבר הגדול הבא, מכונית הספורט הטובה בעולם. בן מזל שור, מייסד החברה קבע שזה יהיה הלוגו הראשי, ושמות דגמי המכוניות יהיו על שמות שוורים מפורסמים ומוצלחים בעולם. ב-1963 יצאה החברה עם מכונית הספורט הראשונה שלה, GT350. כדי לעצב ולייצר את המוכנית המושלמת, שכר למבורגיני מעצבים ומהנדסים מהשורה הראשונה, ובראשם ראש פיתוח של חברת פרארי ג’וטו ביזאריני, אשר תפקידו היה למצוא את הדרך לייצר את המנוע החזק ביותר בעולם. המנוע עליו התבסס ביזאריני היה V12  בנפח 3.5 ליטר. לאחר זמן לא רב, ביזאריני מצא את הנוסחה למנוע החזק והטכנולוגי ביותר, למעשה, החברה השתמשה בטכנולוגיה ובפיתוחים של ביזאריני עד 2010.

עידן פולקסווגן ולמבורגיני ב-111 מיליון דולר על המדף

חברת רכבי העל תמיד ניסתה להמציא את עצמה מחדש, ב-1993 נפטר מייסד החברה פרוקיו למבורגיני בגיל 76, למרות תקופה של התחדשות פיננסית והבעלות מקרייזלר, החברה לא החזיקה מעמד ונמכרה לקבוצת משקיעים מאינדונזיה, חמש שנים לאחר מכן, משבר פיננסי עולמי אילץ את הבעלים למכור את החברה.
קבוצת פולקסווגן, קפצה על המציאה ולקחה את ההזדמנות בשתי ידיים, אך רגע לפני אישור העסקה, ביקש מנכ”ל אאודי אישור ממנהל קבוצת פולקסווגן פרדיננד פיץ’, צאצא של מייסד פורשה לתמוך בעסקה. פיץ’ אמר “אני לא יכול לתמוך בגלוי במהלך כזה היות וזה ירגיז את משפחתי.” בסופו של דבר, העסקה הושלמה, קבוצת פולקסווגן שילמה כ-111 מיליון דולר והחלה להחיות את החברה עם דגמים חדשים, בניהם הדיאבלו.
ב-2005 סטפן וינקלמן מונה לנשיא ולמנכ”ל החברה, ושש שנים לאחר מכן החלה מהפכה נוספת עם דגמי מכוניות חדישים, Aventador. מה לגבי עתיד החברה? כרגיל, למבורגיני לוקחת צעד אחד קדימה בעיצוב, בטכנולוגיה ובמיתוג, לא רחוק היום שנמצא את למבורגיני גם בשמיים.

לבדיקה, השוואה וניתוח אלטרנטיבי בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

השקעות אלטרנטיביות
ההשפעות של ההתחממות הגלובלית על תיק ההשקעות
קימברלי קלארק
פשוט כמה שזה גאוני – חברת קימברלי קלארק KMB
קולנוע
הסוף לקולנוע?
השקעה בקרן בריאות
השקעה בקרן בריאות – לייצר מינוף אנושי וכלכלי כאחד!
שוורים ודובים
שוורים ודובים: אפל תשיק היום את האייפון 13, טים קוק מנכ”ל החברה חוגג עשור בתפקיד עם תשואה של 1,200%