דשבורד

בעידן הטכנולוגי עסקים מבססים יותר ויותר את ההחלטות החשובות על דאטה – נתונים ממגוון מקורות בתחומי ידע שונים, אשר נאספים ומנותחים בהתאם לשאלה העסקית הנשאלת ומוצגים בלוח מחוונים מובנה, קרי דשבורדים. בדרך זו ניתן לחזות מהלכים עסקיים ולצלוח את אתגרי המחר. מדוע צריך דשבורד טוב כדי לנהל עסק? התשובות כאן.

דשבורד ייעודי איכותי – עונה על הצרכים העסקיים

דשבורד איכותי וטוב עונה על שלוש הגדרות מרכזיות שהופכות אותו לכלי מהותי לניהול הפעילות העסקית. באמצעותו ניתן לגלם את צרכי העסק, יעדיו ולהתאימו לעולמות התוכן המקצועיים של המשתמשים השונים בכל דרג בנפרד, כאשר כל משתמש עובד עם מסך שעונה על הצרכים המקצועיים והמיידיים הנגזרים מהגדרת התפקיד שלו.

מתן מענה לצרכים עסקיים

בהיבטים של השגת מדדי KPI, שליטה טובה יותר על הנתונים הרבים המגיעים ממגוון רחב של מקורות (פנים וחוץ ארגוניים) הבנת התהליכים העסקיים, שיטות הפעולה והפעולות הדרושות כדי להשיג אותם ומתן מענה לכל אלו בהיבט הטכנולוגי לדוגמה באמצעות דוחות, תצוגה המדגישה נתונים משמעותיים (למשל היקף מכירות יומי, הגעה ליעד מסוים) בדרך שתאפשר למשתמש למצוא את המידע מבלי שהוא מתאמץ לעשות זאת.

הדגשת היעדים העסקיים

מבוססים על עולמות התוכן של הארגון ומותאמים לכל מסך ומסך בנפרד – כך למשל מנהל המחסן יצפה בנתוני המלאי ובתנועות המחסן היומיות, ואילו מנהל הרכש יצפה ברשימת הדרישות וההזמנות, הצעות המחיר, ספקים וכן הלאה. כאשר המידע מוצג על המסך באמצעות רשימות, טבלאות, עצמים מודגשים, מפות חום, גרפים ותרשימים.

התאמה למשתמשים

המטרה העיקרית בעיצוב ותכנון של מודל BI היא להציג את המידע באופן אינטואיטיבי למשתמש: כך למשל – מנהל הדיגיטל ירצה לדעת מהו יחס ההמרה שלו – לכן כמות ההקלקות לכל קמפיין תופיע באזור מרכזי במסך. הדבר נכון גם למסך של מנהל סניף – שמעוניין לדעת מהו הפדיון היומי – נתון זה יתעדכן באופן שוטף ובזמן אמת על המסך ויופיע במקום בולט ומודגש.

לנהל את העסק בשלוש רמות

 דשבורד ה-BI הוא המסך המרכזי מתוך שלושה מסכים ומטרתו היא להציג נתונים כלליים – עמידה במדדים, יעדים יומיים, נתונים חריגים, וכן נתונים כלליים כמו מפות, מזג אוויר וכן הלאה. אחריו יופיע דשבורד ניתוח הנתונים (המודל האנליטי) – אשר מאפשר לתחקר את הדאטה על ידי הקלקה על עצמים שונים, כאשר כל עצם מוביל לטבלה בה מרוכז מידע הקשור לשאלה במישרין או בעקיפין, ואילו כל הקלקה מובילה לטבלה נוספת ומאפשרת להגיע לתובנות מעמיקות במהירות. מסך נוסף נקרא גם הדשבורד האסטרטגי והוא מיועד למנהלים, אשר מעוניינים לצפות במידע השוואתי, לצפות במגמות ולהבין תופעות בהיקף נרחב.

דשבורד מוצלח הוא מסך שמרבים להשתמש בו ומהווה חלק מהתרבות הארגונית ותהליכי העבודה בארגון, ואין זה משנה אם מדובר על המסך הניהולי, האנליטי או האסטרטגי –כל עוד זהו מסך מעוצב אישית המתאים באופן מובהק לצרכים של המשתמשים השונים.

בשנים האחרונות אנחנו רואים שארגונים רבים זונחים את העיצובים המורכבים ומאמצים גישות “נקיות” יותר, עיצובים פשוטים, שמירה על “שקט חזותי”, שימוש בעצמים המקלים על קריאת הנתונים: מפות חום, גוונים, סמלילים המצביעים על מגמות, תוך תעדוף המידע הנחוץ לפעילות היום יומית וצמצום אינפו-גרפיקות – שמחד נראות טכנולוגיות מאוד אך מנגד עשויות לפגום במיקוד ובחוויית השימוש.

כיום בשונה מהעבר דשבורדים עסקיים בנויים על פלטפורמות אינטרנטיות ומאפשרים למשתמשים להתחבר אל נתוני הארגון באופן מוצפן ובטוח מכל מחשב נייד או נייח, טאבלט, סמארטפון, לצפות בנתונים, לתחקר את הדאטה, לנתח מגמות ולהמשיך להשתמש במערכת באופן שוטף ללא הגבלת מרחב וזמן.

קוסמטיקה וקנאביס
קוסמטיקה וקנאביס בעולם אלטרנטיבי
השקעות אלטרנטיביות
בתי מרקחת דיגיטליים ופלאי הטכנולוגיה
השקעה אלטרנטיבית
זה שעולה וזה שיורד – האם סקטור הצריכה מאבד גובה לאחר שנת הקורונה?
החשמלית של יונדאי
מהפכה בעולם הרכב: החשמליות של יונדאי מגיעות לארץ?
שוורים ודובים
שוורים ודובים: אוורגרנד מפוצצת את בועת הנדל”ן בפרצוף של הממשל הסיני, משבר אנרגיה בבריטניה בעקבות זינוק של 250% במחירי הגז