מוניות אוטונומיות
מוניות אוטונומיות

סין העניקה לחברת שירותי האינטרנט הענקית Baidu ולחברת הרכב האוטונומי Pony.ai אישורים לספק שירותי נסיעה ללא נהג לציבור בעיר הבירה בייג’ינג. מדובר בצעד חשוב נוסף בדרך לטכנולוגיית תחבורה ללא נהג. האישורים שניתנו לבאידו ולפוני מאפשרים להן להציע נסיעות ללא נהג בטיחות שיושב מאחורי ההגה ויכול להשתלט על הרכב במקרה חירום. ההיתרים החדשים עדיין מחייבים מפקח בטיחות שישב במושב הנוסע הקדמי.

סין מובילה טכנולוגית? בארה”ב מוצע שירות מוניות ללא נהג כבר שנתיים

מחברת באידו נמסר כי עשרה רכבים אוטונומיים ללא נהג בטיחות החלו להציע נסיעות לנוסעים בשטח של 60 קמ”ר בפרברי בייג’ינג מיום חמישי ה – 21/4/22.
באידו כבר מפעילה צי אוטונומי של מוניות בבייג’ינג תחת שירות ההסעה שלה אפולו-גו (Appolo-Go) אבל במוניות אלה היא עדיין מחוייבת על פי החוק הסיני לדאוג לנוכחות של נהג בטיחות מאחורי ההגה לצורך התערבות בשעת חירום.

לסין שאיפות להוביל בתחום טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית ברחבי העולם אבל נכון להיום היא דווקא מפגרת מעט מאחורי ארה”ב, שם שירות Waymo של חברת אלפבית (חברת האם של גוגל) החל לפעול ולהציע שירותי מוניות ללא נהג בפניקס אריזונה כבר בשנת 2020.

סין מתכוונת להזניק את טכנולוגיות הנהיגה האוטונומית עד סוף העשור הנוכחי

כאמור, סין משקיעה רבות בתחום הנהיגה האוטונומית ומעוניינת להיות המובילה העולמית בתחום זה. מעניין לדעת שכבר בשנת 2020 הגדירה סין לעצמה כיעד להגיע ל – 70% מכירת מכוניות בעלות טכנולוגיית נהיגה עצמית ברמה 2 וברמה 3 עד לשנת 2030, מתוך כלל המכוניות הנמכרות במדינה מדי שנה. נהיגה אוטונומית ברמה 2 פירושה שהרכב יכול לשלוט בכיוון ובמהירות ויש אוטומציה חלקית של הנהיגה. אוטומציה ברמה 3 פירושה שהמכונית יכולה לזהות את המתרחש מסביב ומסוגלת לנהוג את עצמה באופן אוטונומי לגמרי.

באידו – ממנוע חיפוש למובילה בתחום הנהיגה האוטונומית

חברת באידו ידועה בעיקר בזכות מנוע החיפוש ושירותי הפרסום המקוון שלה. לא רבים מחוץ לסין יודעים זאת, אבל מדובר באחת החברות המובילות בעולם בתחום הרכבים האוטונומיים. בשנים האחרונות באידו השקיעה רבות בתחום הנהיגה האוטונומית ובטכנולוגיית בינה מלאכותית (שני תחומים שהולכים יחד זה לצד זה), כולל פיתוח עוזרים אישיים אוטומטיים ושבבי בינה מלאכותית.

באידו יצאה בהצהרה לפיה היא צברה כבר למעלה מ – 27 מיליון קילומטרים של נסיעות מבחן במהלך תשע השנים האחרונות.
שירותי המוניות האוטונומיות (כאמור, לעת עתה עדיין עם נהג בטיחות מאחורי ההגה) המכונים Apollo Go פועלים בתשע ערים גדולות ברחבי סין כולל שנחאי הבירה, בייג’ין, שנזן וגואנגז’ו.

מוניות אוטונומיות ללא תשלום

נכון לעת הזו כבר כמה ערים גדולות בסין אפשרו לחברות רכב אוטונומי לבחון כלי רכב בנהיגה עצמית. החידוש הפעם, כאמור, הוא שהחברות מורשות להפעיל את השירות ללא נהג כלל.

פוני ובאידו עדיין לא גובות תשלום עבור נסיעות ללא נהג – זאת, למרות ששתי החברות מפעילות כבר היום שירותים מסחריים של מוניות אוטונומיות (עם נהג בטיחות) בבייג’ין, שירות המכונה Beijing High-level Automated Driving Demonstration Area או BJHAD בקיצור. שירות ללא נהג בטיחות יפעל אף הוא באותו אזור בן כ – 60 קמ”ר של בייג’ין בו חיים כ – 300,000 תושבים.

סין נחשבת מהמדינות המפותחות ביותר מבחינה טכנולוגית, עם דגש על פיתוח טכנולוגיות בתחום הרכבים החשמליים והנהיגה האוטונומית. על אף שכרגע, אין כוונה בסין להציע שירותים שלא ראינו כבר במקומות אחרים בעולם (כמו ארה”ב, כאמור), אנחנו מצפים להתפתחות מהירה בתחום על ידי ענקיות הטכנולוגיה שכבר השקיעו שנים של מחקר ומיליארדי דולרים, לפיתוח רכבים אוטונומיים ללא נהג, רכבים בעלי מערכות שליטה חכמות המסייעים לנהיגה בטוחה ועוד הרבה.

אביב פרוינד

לבדיקה, השוואה וניתוח אלטרנטיבי בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

 

היואן הדיגיטלי
חצי פיאט חצי קריפטו: היואן הדיגיטלי של סין
רכבי יוקרה
מועדון המיליון של הרכבים: עד כמה פופולאריים היו הרכבים במעל מיליון שקל בשנה האחרונה
הנדלן הלוגיסטי לוהט
הנדל”ן הלוגיסטי לוהט
נדל"ן
שוורים ודובים: חובות של 300 מיליארד דולר מובילות את ענקית הנדל”ן הסינית Evergrande לקריסה?
פרוייקטים באנרגיה מתחדשת
הפרויקטים הגדולים בעולם בתחום האנרגיה המתחדשת