טופשופ

כתבה: דניאל לאור.

קמעונית האופנה הבריטית טופשופ הודיעה לאחרונה על פשיטת רגל כתוצאה מירידה חדה בהכנסות בעקבות נגיף הקורונה, ובהתאם לכך סגירת סניפים כאן בישראל וברחבי העולם. כיצד הנפילה שלה מהווה דווקא הזדמנות בעבור קהל המשקיעים? להלן הפרטים.

אימפריות נופלות: כיצד הנפילה של טופשופ מהווה הזדמנות לקהל המשקיעים?

רשת טופשופ הבריטית המפעילה מעל 450 חנויות בבריטניה ו 22 ברחבי העולם הודיעה לאחרונה על פשיטת רגל, כתוצאה מירידה חדה בפדיונות הרשת בעקבות נגיף הקורונה. זה לא סוד שענף האופנה חטף מכה קשה מאוד בשנת 2020, בייחוד לחברות הגדולות שמחזיקות בחנויות פיזיות ולא השכילו לפתוח חנויות אונליין. למרות שטופשופ נחשבת לאחת הרשתות האהודות בעולם (גם כאן בישראל) ההצהרה שלה לא הפתיעה את האנליסטים שחזו כי בשנה הקרובה חברות גדולות יצטרכו לבצע קיצוצים מסיבים בכדי להתגבר על המשבר הכלכלי. חברת ארקדיה שהינה הבעלים של הרשת חוותה מאז תחילת המשבר ירידה חדה בערך המניות, אולם היא לא אמרה את המילה האחרונה. ע”פ דיווחים באמצעי התקשורת החברה מבצעת כעת תהליכי הבראה שנועדו להימנע מהליך של פשיטת רגל, כולל מכירת מותגי החברה כולל טופשופ בסכום של 295 מיליון פאונד לקמעונית האופנה אסוס. בעבור קהל המשקיעים, העסקה הזו מסתמנת כפוטנציאל אדיר בתחום של השקעות אלטרנטיביות שהולכות ותופסות תאוצה. דרך קרן סיטרין כמו גם השקעה פרטית ניתן ליצור הזדמנות חדשה ולאתר חברות ביו-טק ושילוח, כחלק מניצול משבר של אימפריה כמו טופשופ לטובת תיק ההשקעות שלכם.

השקעות בחברות טכנולוגיה – חלק בלתי נפרד מהמהפכה (החדשה) של ענף ההשקעות

אסוס מהווה ללא ספק את חוד החנית בתחום הקמעונות לא רק בשל הזינוק בהיקף המכירות בשנה החולפת אלא בעיקר בשל היותה חברה חדשנית המתמחה בתחום הלוגיסטיקה והשילוח. אסוס שווה נכון להיום 4.47 מיליארד פאונד והיא ייחודית בנוף בשל היותה קמעונית אופנה שמתמחה בתחום הטכנולוגי, לצורך יצירת חווית רכישה המותאמת לצרכי הלקוח לצד היבט לוגיסטי. חברות הלוגיסטיקה זוכות בשנים האחרונות לתהודה נרחבת כפי שסקרנו לכם כאן, כחלק מהיותן של החברות הללו כוח משמעותי שמזניק את חברות קמעונות האופנה כמו אסוס לעבר התאמה לצרכי הצרכן של המאה ה 21, אך בעיקר בעקבות ההשפעות של נגיף הקורונה. אם רק לפני שנתיים חברות כמו טופשופ השקיעו סכומי עתק בהקמה של חנויות פיזיות, כיום מי שלא נמצא באונליין סופו לצאת מהמשחק, כפי שניתן היה לראות בירידה החדה בפדיונות. אנליסטים מעריכים כי טופשופ היא הראשונה לשלם את המחיר אך בעקבותיה יגיעו רבות, ועל כן חברות הטכנולוגיה כמו גם השילוח זוכות לזינוק בערך המנייה – לא מעט בשל חתימה על הסכמים בשווי מיליונים בהיקף בינלאומי.

קידום מותגים אונליין – דרך שימוש באסטרטגיות שיווק מכוון לקוח

בהודעה שהוציאה לתקשורת לאחר הסכם המכירה הדגישה אסוס את האסטרטגיה השיווקית הנוגעת להעמקה בתחום הטכנולוגי והלוגיסטי, ובהתאם לכך יצירה של מערך אסטרטגי מכוון לקוח שבמסגרתו מצליחה אסוס להקפיץ את המכירות ולהפוך לאימפריה החדשה של קמעונות האופנה. לסיכום, אין ספק כי הנפילה של טופשופ היא נפילה כואבת ואפילו אכזרית בעבור המשקיעים של חברת ארקדיה אך כפי שלמדנו בעולם ההשקעות – הנפילה של חברה אחת היא ההצלחה של חברה אחרת, ובייחוד למשקיעים שיודעים כי שינויי הכוחות הללו יכולים להוביל לגיוון תיק ההשקעות באופן המאפשר מינוף ויצירת נתיבים חדשים, דווקא בעת משבר.

בדיקה ,השוואה וניתוח אלטרנטיבי בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

השפעות האסון האקולוגי
האסון האקולוגי וההשפעות הכלכליות
מדפסות תלת מימד
הדור הבא של מדפסות התלת מימד
במטבעות דיגיטליים
השקעה במט”ח או במטבעות דיגיטליים?
מועדון החצי מיליון
בורסת הקריפטו
בורסת הקרפיטו