לוחות סולאריים

בשנת 2006, כל נושא הקלינטק והייצור של חשמל מהשמש היה ממש בחיתוליו, בוודאי בישראל. באותה השנה זיהו חמישה יוצאי היחידה הטכנולוגית של אגף המודיעין בצה”ל פוטנציאל, והקימו את חברת סולאראדג’, שממש השבוע עשתה היסטוריה ונכנסה למדד ה – S&P 500. בשנת 2008 כבר הצליחה החברה לגייס 23 מיליוני דולרים בסבב גיוסים שני, לאחר מימון ראשוני בסך של כעשרה מיליוני דולרים מקרנות הון סיכון בפתיחת החברה. בתחילת השנה (2021) סולאראדג’ הפכה החברה הישראלית בעלת שווי השוק הגבוה ביותר הנסחרת בבורסה של ניו יורק, עם שווי שוק של 18 מיליארדי דולרים. כאמור, השבוע נכנסה סולאראדג’ למדד ה – S&P 500.

סולאראדג’ מתמחה בעיקר בייצור פאנלים סולאריים למערכות ביתיות ומוסדיות לייצור חשמל מהשמש. אבל לצד פעילות ראשית זו מנהלת החברה חטיבת רכבים חשמליים ולאחרונה ניראה כי הפיתוח בחטיבה מואץ. דרכה של חטיבת הרכבים החשמליים מבית סולאראדג’ התחילה כאשר באוקטובר 2018 רכשה החברה תמורת כ – 88 מיליוני דולרים את חברת Kokam הדרום קוריאנית, שעוסקת בפיתוח סוללות לכלי רכב חשמליים. במהלך שנת 2019 רכשה סולאראדג’ תמורת קצת פחות מ – 80 מיליוני דולרים גם את SMRE, חברה איטלקית המפתחת מערכות הנעה לרכבים חשמליים.

סולאראדג’: מתכווננת לייצור המוני של רכיבים לרכבים חשמליים

כשנה לאחר רכישת SMRE, הודיעה סולאראדג’ כי יש בכוונתה לפתח את יחידת ה – E-Mobility שלה, היא היחידה העוסקת בפיתוח רכיבים עבור רכבים חשמליים, עד כדי כך שבמהלך שנת 2021 מתכוונת החברה לייצר בייצור המוני ערכות של כלל הרכיבים לרכבים חשמליים, כולל מנועים, סוללות, מערכות בקרה, ממירים, מטענים, מערכות ניטור ועוד. המפעל של חטיבת E-Mobility נמצא באיטליה, והוא מציע כרגע מערכות חשמליות לרכבים מסחריים, לאוטובוסים ולרכבים דו גלגליים, כאשר הדגש הוא על מערכות בעלות יעילות וניצולת אנרגטית גבוהים יחסית לממוצע המקובל היום, משקל קל, ותחזוקה נוחה.

שיתוף פעולה ראשון: עם החשמלית של פיאט

ההסכם המסחרי הראשון שסולאראדג’ חתמה עליו היה מול חברת פיאט, בתחילת שנת 2021. ההסכם כלל שיתוף פעולה בייצור הגירסה החשמלית של הרכב המסחרי e-Ducato, מהמסחריות הפופולאריות של פיאט. סולאראדג’ צפויה לספק לפיאט סוללות חשמליות בייצור Kokam שבבעלות סולאראדג’, מערכות בקרה בפיתוח מקומי של החברה, ממירים ובקרים, מטענים ומערכות ניטור לפעילות המערכות החשמליות של הרכב.

E-Mobility עוד רחוקה מרווחיות – אבל זה לא מטריד את סולאראדג’

כשהתחילה החברה הקטנה לפעול ממשרדים מצומצמים בהרצליה, איש לא ידע שתחום העיסוק של החברה יהפוך מבוקש כל כך, מהר כל כך. כעת, למודת ניסיון, החברה נכנסת בצעדי ענק לשוק חדש וככל הנראה, יש לה את כל הפוטנציאל לעשות חייל בו. אמנם, נכון לתחילת שנת 2021, ההכנסות בחברה נסמכות מכמעט 90% על ייצור חשמל סולארי – אולם פסי הייצור ההולכים וגדלים, בדרום קוריאה ובאיטליה, צפויים להפוך חלק משמעותי יותר ויותר בהכנסות החברה ובפעילותה.

ובינתיים, מה קורה עם מניית סולאראדג’?

לא ברור שהעלייה במחיר המניה של סולאראדג’ קשורה לפעילות של E-Mobility, אבל בין אם כך או בין אם אחרת, מדובר ללא ספק במניה שהיא הצלחה בתקופה האחרונה. מניית סולאראדג’ עלתה בששת החודשים האחרונים בכ – 38.5%, ב – 12 החודשים האחרונים בכ – 20%, ובחמש השנים האחרונות בכ – 2,287%. כניסתה של החברה למדד ה – S&P 500 מלמד גם על יציבות המניה והחברה והציפייה שתשמור על היקפי הפעילות שלה לאורך זמן, וגם על הרווחיות הצפויה בחברה בקרוב, ניתן להניח שהביקוש גם למוצרי החברה וגם למניות שלה יגדל עקב כניסתה למדד. בהחלט מניה ששווה לבחון בתמהיל הנכסים בתיק השקעות מנוהל.

לבדיקה, השוואה וניתוח אלטרנטיבי בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

השקעות בנדלן למגורים
השקעות בנדל”ן למגורים – האם זה כדאי?
סקירת שוק
סקירת שווקים אלטרנטיבית – ריצ’ארד ברנסון ממריא לחלל ומניית וירג’ין נופלת ב-6% , הישראליות חוזרות עם פער ארביטראז’ חיובי
RIVIAN
חברת הרכב החשמלית RIVIAN בדרך לבורסה?
הברקזיט ויחסי הכוחות באירופה
הברקזיט ויחסי הכוחות באירופה – כיצד המהלך משפיע על תיקי ההשקעות?
שוק ההון
שוורים ודובים: הסוף למחסור בשבבים? ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות רוצות דריסת רגל ראשונה בתחום ובהשקעה של מיליארדים